+31-628638605 saskia@dedigiwijzeres.nl
Selecteer een pagina

E-mail Tip! Autotekst

Standaard e-mailteksten altijd bij de hand! In een andere blogpost vertelde ik je de truc via de handtekeningfunctie. En in nog een andere blogpost via ‘Snelonderdelen’.

Ik vertelde je ook dat ‘Snelonderdelen’ in Outlook (en Word) uit twee smaken bestaan:
* Een beperkt aantal teksten die je altijd bij de hand wilt hebben. Dit zijn de ‘Snelonderdelen’ zelf.

* De rest van de teksten vallen onder ‘Autotekst’.

In deze blog zal ik je wegwijs maken met een ‘Autotekst’:
bijvoorbeeld informatie over je aanbod.

Stel dat je regelmatig leads hetzelfde soort antwoord geeft op een bepaalde vraag. Je kan die tekst 1x goed doordenken en vervolgens opslaan in ‘Autotekst’ zodat je deze makkelijk en snel bij de hand hebt.

Op het moment dat je de tekst hebt opgeroepen kun je nog alles aanpassen natuurlijk. Maar het meeste typewerk hoef je in ieder geval niet meer te doen (en je hoeft ook niet te zoeken, kopiëren en plakken).

De tekst die je wil opslaan zou iets kunnen zijn zoals:
—-
Beste ,
Hieronder vind je het antwoord op jouw vraag over…
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur

Ik ga nu deze tekst opslaan als ‘Autotekst’:

1. Open een nwe e-mail in Outlook
2. Typ de tekst die je wilt gebruiken in het tekstveld van de e-mail
3. Selecteer deze tekst
4. Ga in deze e-mail naar het tabblad ‘Invoegen’
5. Klik rechts van het midden op de icoon voor Snelonderdelen.
6. Klik op ‘Selectie opslaan in galerij Auto Tekst’
7. Geef de tekst de naam ‘xaanbod
8. Klik ‘OK’
De tekst is nu opgeslagen en is ook hier op 2 manieren op te roepen:

1. In de e-mail begin ik te typen ‘xaanbod’. Na de 4e letter verschijnt de tekst in een tekstvak boven de plek waar ik aan het typen ben. Als ik op ‘Enter’ klik, staat de tekst in de e-mail.
2. In de e-mail ga ik naar het tabblad ‘Invoegen’, klik op ‘Snelonderdelen’. Nu ga ik naar ‘Auto Tekst’. Daar zie ik mijn tekst in een tekstvak staan. Als ik er op klik, staat de tekst in de e-mail.

Dit werken met ‘Snelonderdelen’ kan uiteraard met allerlei teksten die je snel bij de hand wilt houden zoals routebeschrijvingen, instructies, uitnodigingen etc.

Handig, hè?!

Loci of Loco?
SmartMockups en Canva

SmartMockups en Canva

SmartMockups & CanvaHoe kun je een poster, logo of nieuwe website op de allerbeste manier presenteren? Met een mockup natuurlijk! Online zijn er veel gratis mockup tools te vinden. "Eh, Sas... Mockups??? Geef even wat ondertiteling?!" Een mockup is een foto waar...

Lees meer
Rasterweergave op je Smartphone

Rasterweergave op je Smartphone

RasterweergaveEen van mijn andere hobby's is smartphone fotografie. Heerlijk vind ik dat... Ik heb nu net de Samsung S21 Ultra gekocht... Wat een waanzinnige camera! Ben dus weer volop aan het fotograferen. Gaandeweg let ik ook steeds meer op de basis vuistregels van...

Lees meer
Whatsapp Tip – Met Ster Markeren

Whatsapp Tip – Met Ster Markeren

Whatsapp Tip - Met Ster MarkerenOf ik alsjeblieft nog een paar van die handigheidjes had over WhatsApp... 🤣 Ja hoor! Zeker wel.De volgende tip is er eentje om zeker te gebruiken als je een aantal WhatsApp groepen hebt die veel media of documenten delen... Want hoe...

Lees meer
SMART

SMART

Veel ondernemers houden er niet van om hun doelen concreet te maken. Ze hebben wel een idee, maar laten vooral de opties open. Succesvolle ondernemers doen dat niet. Zij weten dat het maken van plannen essentieel voor het runnen en managen van hun bedrijf en het behalen van hun doelen.

Dagelijks zwoeg je als ondernemer wat af. Je rent van hot naar her, het ene probleem is nog niet opgelost of het andere dient zich al weer aan. De waan van de dag heeft je in haar greep. Na een lange werkdag ben je moe en allesbehalve voldaan. En het punt is, je hebt keihard gewerkt…..Het probleem? Je hebt gedaan wat moest gebeuren, niet wat je graag had willen doen.

Dagelijks zwoeg je als ondernemer wat af. Je rent van hot naar her, het ene probleem is nog niet opgelost of het andere dient zich al weer aan. De waan van de dag heeft je in haar greep. Na een lange werkdag ben je moe en allesbehalve voldaan. En het punt is, je hebt keihard gewerkt…..Het probleem? Je hebt gedaan wat moest gebeuren, niet wat je graag had willen doen. Je kunt hier zelf iets aan doen. Door te plannen, te structureren en te organiseren. Je creëert overzicht, kijkt vooruit en anticipeert op wat er nodig is om je doelen te behalen. Zonder al te veel van je koers af te wijken. Want daar gaat het nou net om. Weten waar je heen wilt, voordat je tot actie overgaat. Je beschrijft wat je wilt bereiken, wanneer je dit bereikt wilt hebben en hoe je kunt vaststellen of je doel is gehaald. Een goed plan voldoet aan deze 5 eisen, SMART. Het een een acroniem, een afkorting die je uitspreekt als woord dus.

Lees meer
De kracht van het algoritme

De kracht van het algoritme

Zodra je iets plaatst op social media, of dat nou op Facebook, Instagram of LinkedIn is, toont het algoritme je bericht aan een kleine groep volgers. Zo test het systeem dus hoe je bericht het doet: scrollen mensen er zo langs, klikken ze op ‘Meer lezen’ of laten ze een reactie achter? Pas als je bericht goed scoort bij deze “testgroep”, komt ie in de feed van de rest van je volgers.

Lees meer
Vraag? Stuur me gerust een Whatsapp