E-mail Tip! Standaardteksten
Standaard e-mailteksten altijd bij de hand! Hoe klinkt dat???
Alle e-mailteksten die je vaker gebruikt kun je automatiseren. Gebruik hiervoor de e-mail handtekeningfunctie. Ik beschrijf deze truc hierna in Outlook, maar dit is natuurlijk ook mogelijk binnen Gmail bijvoorbeeld.
Je normale handtekening ziet er misschien zo uit:
—————————–
Hartelijke groet,
Saskia ~ De Digiwijzeres
—————————-
De truc is als volgt… ik ga deze tekst aanpassen. En dat niet alleen!!! Ik kan deze natuurlijk ook langer maken. Bijvoorbeeld zo:
—————————-
Hoihoi NAAM,
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
DATUM
PLAATS
TIJD
Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Hartelijke groet,
Saskia ~ De Digiwijzeres
——————————
Deze hele tekst kan onderdeel worden van een handtekening en kan op die manier een soort template worden.
Hoe doe je dat?
* Maak een nieuwe e-mail.
* Schrijf de tekst van je template.
* Kopieer alles inclusief de handtekening
* Rechtermuisklik op de handtekening
* Je komt nu in het hulpscherm voor handtekeningen
* Klik op ‘Nieuw’
* Plak alles wat je hebt gekopieerd en geef de handtekening de naam van je template (in dit voorbeeld ‘Lorem Ipsum’).
* Klik ‘opslaan’
Testen
* Maak een nieuwe mail aan
* Rechtermuisklik op de handtekening
* Kies ‘Lorem Ipsum’ en je hebt het template geactiveerd
* Vul de open plekken in (naam, datum, tijd + plaats) en de e-mail is klaar voor verzenden
Gebruik
Je kunt voor allerlei herhalende e-mailteksten zo’n handtekening/template aanmaken. Uiteindelijk kun je, door met de rechtermuisknop te klikken op de standaard handtekening, het juiste template kiezen en klaar ben je. Hoe klinkt dat???
Appeltje eitje dus!
Help! Hoe koppel ik mijn zakelijke Facebook en Instagram pagina’s?
Je zakelijke Facebook aan je zakelijke Instagram knopenVorige week kreeg ik een messenger berichtje... "Hey Sas! Mag ik je eens vragen of jij weet (allicht wel😊) hoe je een 2de (eerder professioneel) Instagram account kan maken, gelinkt aan een andere Facebook pagina...
SmartMockups en Canva
SmartMockups & CanvaHoe kun je een poster, logo of nieuwe website op de allerbeste manier presenteren? Met een mockup natuurlijk! Online zijn er veel gratis mockup tools te vinden. "Eh, Sas... Mockups??? Geef even wat ondertiteling?!" Een mockup is een foto waar...
Mijn 5 beste & gratis Stock Video websites
Stock VideoVideo scoort steeds beter en beter! Soms is het handig om stock-video's te gebruiken ter ondersteuning voor je visuals voor social media... (Ja, wist je mss niet... maar die bestaan ook! Stockvideo's!) 🤪 Hieronder 5 van mijn meest favoriete sites hiervoor:...
Rasterweergave op je Smartphone
RasterweergaveEen van mijn andere hobby's is smartphone fotografie. Heerlijk vind ik dat... Ik heb nu net de Samsung S21 Ultra gekocht... Wat een waanzinnige camera! Ben dus weer volop aan het fotograferen. Gaandeweg let ik ook steeds meer op de basis vuistregels van...
Fototips om jouw bedrijf in beeld te brengen
Zelf je bedrijf in beeld brengen: hoe doe je dat? Visuals zijn belangrijker dan ooit. Op je website en social media natuurlijk, maar ook bijvoorbeeld in eventuele folders, bij Facebook advertenties en ga zo maar door. Die visuals bepalen de sfeer en uitstraling van je...
Whatsapp Tip – Met Ster Markeren
Whatsapp Tip - Met Ster MarkerenOf ik alsjeblieft nog een paar van die handigheidjes had over WhatsApp... 🤣 Ja hoor! Zeker wel.De volgende tip is er eentje om zeker te gebruiken als je een aantal WhatsApp groepen hebt die veel media of documenten delen... Want hoe...
Van spraak naar tekst
Van Spraak naar Tekst TIMESAVERTimesaver! *Oe, dat klinkt fijn, hè?! Spreek je ideeën gewoon in en laat je smartphone het tikwerk voor je doen. (En dan te bedenken dat ik naast Digiwijzeres ook Typejuf ben! ) Hoe dan??? Let me help you! Om te starten... Je installeert...
SMART
Veel ondernemers houden er niet van om hun doelen concreet te maken. Ze hebben wel een idee, maar laten vooral de opties open. Succesvolle ondernemers doen dat niet. Zij weten dat het maken van plannen essentieel voor het runnen en managen van hun bedrijf en het behalen van hun doelen.
Dagelijks zwoeg je als ondernemer wat af. Je rent van hot naar her, het ene probleem is nog niet opgelost of het andere dient zich al weer aan. De waan van de dag heeft je in haar greep. Na een lange werkdag ben je moe en allesbehalve voldaan. En het punt is, je hebt keihard gewerkt…..Het probleem? Je hebt gedaan wat moest gebeuren, niet wat je graag had willen doen.
Dagelijks zwoeg je als ondernemer wat af. Je rent van hot naar her, het ene probleem is nog niet opgelost of het andere dient zich al weer aan. De waan van de dag heeft je in haar greep. Na een lange werkdag ben je moe en allesbehalve voldaan. En het punt is, je hebt keihard gewerkt…..Het probleem? Je hebt gedaan wat moest gebeuren, niet wat je graag had willen doen. Je kunt hier zelf iets aan doen. Door te plannen, te structureren en te organiseren. Je creëert overzicht, kijkt vooruit en anticipeert op wat er nodig is om je doelen te behalen. Zonder al te veel van je koers af te wijken. Want daar gaat het nou net om. Weten waar je heen wilt, voordat je tot actie overgaat. Je beschrijft wat je wilt bereiken, wanneer je dit bereikt wilt hebben en hoe je kunt vaststellen of je doel is gehaald. Een goed plan voldoet aan deze 5 eisen, SMART. Het een een acroniem, een afkorting die je uitspreekt als woord dus.
De kracht van het algoritme
Zodra je iets plaatst op social media, of dat nou op Facebook, Instagram of LinkedIn is, toont het algoritme je bericht aan een kleine groep volgers. Zo test het systeem dus hoe je bericht het doet: scrollen mensen er zo langs, klikken ze op ‘Meer lezen’ of laten ze een reactie achter? Pas als je bericht goed scoort bij deze “testgroep”, komt ie in de feed van de rest van je volgers.