Wat is een browser?
Een browser wordt ook wel internetbrowser of webbrowser genoemd. Een browser is het programma dat wordt gebruikt om websites te bekijken. Zonder browser kun je niet gebruikmaken van internet. Het meest gebruikte browserprogramma is Chrome. Andere bekende browserprogramma’s zijn Edge, Internet Explorer, Mozilla Firefox en Safari. Je kunt ze herkennen aan hun opvallende iconen (meestal op je bureaublad).
Een browser is ontstaan om webpagina’s die op een server staan leesbaar te maken voor mensen. Denk daarbij aan bijvoorbeeld teksten, afbeeldingen en video’s (dit wordt ook wel content genoemd).
Daarnaast maken webbrowsers het surfen op het internet simpeler en eenvoudiger: zo kan een webbrowser bijvoorbeeld onthouden welke websites je eerder hebt bezocht (geschiedenis), vanaf welke locatie je surft, wat jouw inloggegevens zijn voor een specifieke website en welke websites jou voorkeur hebben om vaker bezocht te worden ( je favorieten zeg maar). Handig, hè?!
Een ander groot voordeel van een webbrowser is dat je de mogelijkheid krijgt om een pagina terug of juist weer vooruit te gaan. Dit kun je doen door in je browser met je muis op de pijltjes te drukken (vaak kun je die vinden aan de linker bovenzijde).
Daarnaast kun je ook meerdere tabbladen openen om meerdere websites tegelijk te bekijken. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn wanneer je bijvoorbeeld prijzen van bepaalde aanbieders met elkaar wilt vergelijken.
Help! Hoe koppel ik mijn zakelijke Facebook en Instagram pagina’s?
Je zakelijke Facebook aan je zakelijke Instagram knopenVorige week kreeg ik een messenger berichtje... "Hey Sas! Mag ik je eens vragen of jij weet (allicht wel😊) hoe je een 2de (eerder professioneel) Instagram account kan maken, gelinkt aan een andere Facebook pagina...
SmartMockups en Canva
SmartMockups & CanvaHoe kun je een poster, logo of nieuwe website op de allerbeste manier presenteren? Met een mockup natuurlijk! Online zijn er veel gratis mockup tools te vinden. "Eh, Sas... Mockups??? Geef even wat ondertiteling?!" Een mockup is een foto waar...
Mijn 5 beste & gratis Stock Video websites
Stock VideoVideo scoort steeds beter en beter! Soms is het handig om stock-video's te gebruiken ter ondersteuning voor je visuals voor social media... (Ja, wist je mss niet... maar die bestaan ook! Stockvideo's!) 🤪 Hieronder 5 van mijn meest favoriete sites hiervoor:...
Rasterweergave op je Smartphone
RasterweergaveEen van mijn andere hobby's is smartphone fotografie. Heerlijk vind ik dat... Ik heb nu net de Samsung S21 Ultra gekocht... Wat een waanzinnige camera! Ben dus weer volop aan het fotograferen. Gaandeweg let ik ook steeds meer op de basis vuistregels van...
Fototips om jouw bedrijf in beeld te brengen
Zelf je bedrijf in beeld brengen: hoe doe je dat? Visuals zijn belangrijker dan ooit. Op je website en social media natuurlijk, maar ook bijvoorbeeld in eventuele folders, bij Facebook advertenties en ga zo maar door. Die visuals bepalen de sfeer en uitstraling van je...
Whatsapp Tip – Met Ster Markeren
Whatsapp Tip - Met Ster MarkerenOf ik alsjeblieft nog een paar van die handigheidjes had over WhatsApp... 🤣 Ja hoor! Zeker wel.De volgende tip is er eentje om zeker te gebruiken als je een aantal WhatsApp groepen hebt die veel media of documenten delen... Want hoe...
Van spraak naar tekst
Van Spraak naar Tekst TIMESAVERTimesaver! *Oe, dat klinkt fijn, hè?! Spreek je ideeën gewoon in en laat je smartphone het tikwerk voor je doen. (En dan te bedenken dat ik naast Digiwijzeres ook Typejuf ben! ) Hoe dan??? Let me help you! Om te starten... Je installeert...
SMART
Veel ondernemers houden er niet van om hun doelen concreet te maken. Ze hebben wel een idee, maar laten vooral de opties open. Succesvolle ondernemers doen dat niet. Zij weten dat het maken van plannen essentieel voor het runnen en managen van hun bedrijf en het behalen van hun doelen.
Dagelijks zwoeg je als ondernemer wat af. Je rent van hot naar her, het ene probleem is nog niet opgelost of het andere dient zich al weer aan. De waan van de dag heeft je in haar greep. Na een lange werkdag ben je moe en allesbehalve voldaan. En het punt is, je hebt keihard gewerkt…..Het probleem? Je hebt gedaan wat moest gebeuren, niet wat je graag had willen doen.
Dagelijks zwoeg je als ondernemer wat af. Je rent van hot naar her, het ene probleem is nog niet opgelost of het andere dient zich al weer aan. De waan van de dag heeft je in haar greep. Na een lange werkdag ben je moe en allesbehalve voldaan. En het punt is, je hebt keihard gewerkt…..Het probleem? Je hebt gedaan wat moest gebeuren, niet wat je graag had willen doen. Je kunt hier zelf iets aan doen. Door te plannen, te structureren en te organiseren. Je creëert overzicht, kijkt vooruit en anticipeert op wat er nodig is om je doelen te behalen. Zonder al te veel van je koers af te wijken. Want daar gaat het nou net om. Weten waar je heen wilt, voordat je tot actie overgaat. Je beschrijft wat je wilt bereiken, wanneer je dit bereikt wilt hebben en hoe je kunt vaststellen of je doel is gehaald. Een goed plan voldoet aan deze 5 eisen, SMART. Het een een acroniem, een afkorting die je uitspreekt als woord dus.
De kracht van het algoritme
Zodra je iets plaatst op social media, of dat nou op Facebook, Instagram of LinkedIn is, toont het algoritme je bericht aan een kleine groep volgers. Zo test het systeem dus hoe je bericht het doet: scrollen mensen er zo langs, klikken ze op ‘Meer lezen’ of laten ze een reactie achter? Pas als je bericht goed scoort bij deze “testgroep”, komt ie in de feed van de rest van je volgers.