Welke browser gebruik ik?
Met een browser kun je internetten. Er zijn verschillende browsers, zoals Google Chrome, Edge of Firefox. Hoe zie je op je laptop welke browser je gebruikt?
Bekende browsers zijn onder andere Google Chrome, Edge en Mozilla Firefox. Om te internetten gebruik je waarschijnlijk één van deze browsers op je laptop. Maar welke? Je kunt het simpel zien aan de menuknop in het internetprogramma.
- Staan er tijdens het internetten rechtsboven drie liggende streepjes oftewel een hamburger? Dan gebruik je Firefox.
- Staan er tijdens het internetten rechtsboven drie bolletjes boven elkaar? Dan gebruik je Google Chrome.
- Staan er tijdens het internetten rechtsboven drie bolletjes naast elkaar? Dan gebruik je Edge.
Er verschijnen regelmatig nieuwe versies van een browser. Het is verstandig om regelmatig je browser te updaten. Want steeds als er een nieuwe update is, zitten hierin weer verbeteringen van de beveiliging en functionaliteit.
Door de updates uit te voeren, voorkom je bijvoorbeeld dat je met een browser op internet surft waar een beveiligingslek in zit, terwijl deze in de nieuwste update verholpen is.
Om te weten welke versie je gebruikt en of dat de laatste versie is, kun je het volgende doen:
Firefox
- Klik op de knop ‘Menu’ .
- Klik op Help.
- Klik op Over Firefox.
Google Chrome
- Klik op het pictogram ‘Aanpassen en beheren’ .
- Klik op Help.
- Klik op Over Google Chrome.
Edge
- Klik op het pictogram ‘Instellingen en meer’ .
- Klik op Instellingen.
- Scrol naar beneden.
Edge is een onderdeel van Microsoft en wordt daardoor altijd automatisch bijgewerkt.
Help! Hoe koppel ik mijn zakelijke Facebook en Instagram pagina’s?
Je zakelijke Facebook aan je zakelijke Instagram knopenVorige week kreeg ik een messenger berichtje... "Hey Sas! Mag ik je eens vragen of jij weet (allicht wel😊) hoe je een 2de (eerder professioneel) Instagram account kan maken, gelinkt aan een andere Facebook pagina...
SmartMockups en Canva
SmartMockups & CanvaHoe kun je een poster, logo of nieuwe website op de allerbeste manier presenteren? Met een mockup natuurlijk! Online zijn er veel gratis mockup tools te vinden. "Eh, Sas... Mockups??? Geef even wat ondertiteling?!" Een mockup is een foto waar...
Mijn 5 beste & gratis Stock Video websites
Stock VideoVideo scoort steeds beter en beter! Soms is het handig om stock-video's te gebruiken ter ondersteuning voor je visuals voor social media... (Ja, wist je mss niet... maar die bestaan ook! Stockvideo's!) 🤪 Hieronder 5 van mijn meest favoriete sites hiervoor:...
Rasterweergave op je Smartphone
RasterweergaveEen van mijn andere hobby's is smartphone fotografie. Heerlijk vind ik dat... Ik heb nu net de Samsung S21 Ultra gekocht... Wat een waanzinnige camera! Ben dus weer volop aan het fotograferen. Gaandeweg let ik ook steeds meer op de basis vuistregels van...
Fototips om jouw bedrijf in beeld te brengen
Zelf je bedrijf in beeld brengen: hoe doe je dat? Visuals zijn belangrijker dan ooit. Op je website en social media natuurlijk, maar ook bijvoorbeeld in eventuele folders, bij Facebook advertenties en ga zo maar door. Die visuals bepalen de sfeer en uitstraling van je...
Whatsapp Tip – Met Ster Markeren
Whatsapp Tip - Met Ster MarkerenOf ik alsjeblieft nog een paar van die handigheidjes had over WhatsApp... 🤣 Ja hoor! Zeker wel.De volgende tip is er eentje om zeker te gebruiken als je een aantal WhatsApp groepen hebt die veel media of documenten delen... Want hoe...
Van spraak naar tekst
Van Spraak naar Tekst TIMESAVERTimesaver! *Oe, dat klinkt fijn, hè?! Spreek je ideeën gewoon in en laat je smartphone het tikwerk voor je doen. (En dan te bedenken dat ik naast Digiwijzeres ook Typejuf ben! ) Hoe dan??? Let me help you! Om te starten... Je installeert...
SMART
Veel ondernemers houden er niet van om hun doelen concreet te maken. Ze hebben wel een idee, maar laten vooral de opties open. Succesvolle ondernemers doen dat niet. Zij weten dat het maken van plannen essentieel voor het runnen en managen van hun bedrijf en het behalen van hun doelen.
Dagelijks zwoeg je als ondernemer wat af. Je rent van hot naar her, het ene probleem is nog niet opgelost of het andere dient zich al weer aan. De waan van de dag heeft je in haar greep. Na een lange werkdag ben je moe en allesbehalve voldaan. En het punt is, je hebt keihard gewerkt…..Het probleem? Je hebt gedaan wat moest gebeuren, niet wat je graag had willen doen.
Dagelijks zwoeg je als ondernemer wat af. Je rent van hot naar her, het ene probleem is nog niet opgelost of het andere dient zich al weer aan. De waan van de dag heeft je in haar greep. Na een lange werkdag ben je moe en allesbehalve voldaan. En het punt is, je hebt keihard gewerkt…..Het probleem? Je hebt gedaan wat moest gebeuren, niet wat je graag had willen doen. Je kunt hier zelf iets aan doen. Door te plannen, te structureren en te organiseren. Je creëert overzicht, kijkt vooruit en anticipeert op wat er nodig is om je doelen te behalen. Zonder al te veel van je koers af te wijken. Want daar gaat het nou net om. Weten waar je heen wilt, voordat je tot actie overgaat. Je beschrijft wat je wilt bereiken, wanneer je dit bereikt wilt hebben en hoe je kunt vaststellen of je doel is gehaald. Een goed plan voldoet aan deze 5 eisen, SMART. Het een een acroniem, een afkorting die je uitspreekt als woord dus.
De kracht van het algoritme
Zodra je iets plaatst op social media, of dat nou op Facebook, Instagram of LinkedIn is, toont het algoritme je bericht aan een kleine groep volgers. Zo test het systeem dus hoe je bericht het doet: scrollen mensen er zo langs, klikken ze op ‘Meer lezen’ of laten ze een reactie achter? Pas als je bericht goed scoort bij deze “testgroep”, komt ie in de feed van de rest van je volgers.